تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1402 - 11:41
کد خبر : 1757

همت الله دانش

هشدار بایدن به نتانیاهو: در باتلاق غزه گیر خواهیم کرد

هشدار بایدن به نتانیاهو: در باتلاق غزه گیر خواهیم کرد

امید مردم //  ۱۵ مهر ماه ۱۴۰۲ برابر با ۷ اکتبر زمانی که عقربه های ساعت شش و ۳۰ دقیقه صبح به وقت اسرائیل را نشان می داد ، حماس آغاز عملیات طوفان الاقصی را اعلام کرد و در مدت ۲۰ دقیقه بارانی از ۵۰۰۰ موشک را از غزه به سوی اسرائیل شلیک کردند تا

امید مردم //  ۱۵ مهر ماه ۱۴۰۲ برابر با ۷ اکتبر زمانی که عقربه های ساعت شش و ۳۰ دقیقه صبح به وقت اسرائیل را نشان می داد ، حماس آغاز عملیات طوفان الاقصی را اعلام کرد و در مدت ۲۰ دقیقه بارانی از ۵۰۰۰ موشک را از غزه به سوی اسرائیل شلیک کردند تا آسمان صبح اسرائیل را بر سر رژیم جعلی صهیونیسم تیره و تار نماید. رژیم جعلی صهیونیسیم در حالی غرق در آتش و موشک بود که تا قبل از آن با ادعای داشتن گنبد آهنین، اشراف اطلاعاتی خود بر منطقه و جهان را به رخ دیگران می کشید. دستگاههای اطلاعاتی اسرائیل خود به خوبی می دانند که برنامه ریزی و اجرای عملیاتی همانند طوفان الاقصی کاری یک شبه و دو شبه نیست و ماهها و شاید هم سالها برای انجام چنین عملیات بزرگی برنامه ریزی شده است. برنامه ریزی که شاید در کنار گوش دستگاههای اطلاعاتی اسرائیل و در غزه و لبنان صورت گرفته باشد تا ناتوانی و اضمحلال دستگاههای اطلاعاتی آن رژیم جعلی را به گوش همه جهانیان برساند. نخست وزیر اسرائیل که در برابر عظمت طوفان الاقصی زانو زده بود از یک سو با شکست دیوار حائل و گنبد آهنین و ناتوانی دستگاههای اطلاعاتی خود و از سوی دیگر با تصرف شهرک های صهیونیست نشن و اسیر شدن تعدادی از ساکنین این مناطق مواجه شد چرا که حماس که آسمان را برای تل آویو و صهیونیست ها پر از آتش کرده بود با حمله به شهرک های صهیونیست نشین اقدام به تصرف مناطق نظامی و همچنین گروگانگیری در این مناطق شد.

رژیم صهیونیستی که خود را همانند گذشته در برابر حملات حماس شکست خورده و ناتوان دیده بود با شکلیک موشک و بمب و استفاده از ابزارهای جنگی پیشرفته اهدایی آمریکا و دیگر کشورهای غربی، غیر نظامیان را در غزه هدف قرار داد و حتی از بمباران و تخریب بیمارستان نیز دریغ نورزید.

جوبایدن رئیس جمهور آمریکا که حامی بی قید و شرط رژیم صهیونیستی است در برابر شکست سنگین آنها در طوفان الاقصی با دستپاچگی کامل خود را به تل آویو رساند تا ضمن اعلام حمایت کامل خود از جنایات رژیم صهیونیستی و اعلام کمک های نظامی خود به این رژیم ، شاید بتواند از بعد روانی دیگران را تحت تاثیر خود قرار دهد. این در حالی است که همگان به حمایت همه جانبه آمریکا در طول سالیان متمادی از فرزند نامشروع خود آگاه هستند و می دانند که دست سیاستمداران آمریکایی به خون تک تک فرزندان فلسطین و غزه آغشته است.

بنیامین نتانیاهو که روز ۷ اکتبر را « روز سیاه » برای اسرائیل نامیده است در همان ساعات اولیه دستور فراخوان ۳۰۰ هزار نیرو ذخیره برای حمله زمینی به غزه را صادر کرد و چند روزی است که این نیروها به گفته خودشان در حالت آماده باش قرار دارند و منتظر هستند تا با صادر شدن دستور حمله، غزه را تصرف نمایند و به قول خودشان حماس را برای همیشه نابود کنند.

اما نتانیاهو و بایدن به خوبی می دانند که حمله زمینی به غزه و تصرف آن، باتلاقی است که در صورت وارد شدن به آن به راحتی و به این زودی نمی توانند از آن خارج شوند و شاید هم برای همیشه در این باتلاق بمانند. آنگونه که گروههای مقاومت از سایر نقاط جهان اعلام کرده اند در صورت بروز چنین اتفاقی جنگ وارد مرحله تازه ای خواهد شد که در چندین جبهه ادامه خواهد یافت.

رئیس جمهور آمریکا که قطعا از عواقب حمله زمینی به غزه و تصرف آن توسط اسرائیل به خوبی آگاه بود با عجله خود را به تل آویو رساند تا در پشت درهای بسته این هشدار را به نتانیاهود بدهد که عملیات زمینی و تصرف غزه ، باتلاقی است که به راحتی از آن بیرون نخواهید آمد.

او به خوبی می داند که رژیم صهیونیستی تا کنون نیز با کشتن غیر نظامیان و حمله به مناطق غیر نظامی و بیمارستان مرتکب جنایات گسترده جنگی شده است هر چند که سازمان های جهانی تحت تاثیر آمریکا از ورود جدی و قاطعانه به میدان و معرفی رژیم صهیونیسیتی به عنوان جنایتکار جنگی و تلاش برای محاکمه رهبران آن خودداری می نماید، اما در صورت حمله زمینی به غزه و ورود ارتش صهیونیستی به آن بسیاری از غیرنظامیان کشته و یا مجروح خواهند شد و این می تواند تنش در منطقه را شعله ور تر نماید و سایر گروههای مقاومت را به صحنه نبرد بکشاند.

بایدن خود به خوبی می داند که این امر می تواند وخامت اوضاع در منطقه را بیش از پیش تشدید نماید و علاوه بر بحران انسانی در غزه ، سایر مناطق در خاورمیانه را نیز تحت تاثیر ناامنی گسترده قرار دهد. در کنار این موضوع، تجربه شکست های قبلی رژیم صهیونیستی از گروههای مقاومت در منطقه مزید بر علت است تا جو بایدن اشغال نظامی غزه را «اشتباه بزرگ» بخواند و احتمالا نتانیاهو را از عواقب آن برحذر داشته است.

آمریکا به خوبی می دانند که حزب الله که در سال ۲۰۰۶ توانست تانک های پیشرفته اسرائیل را در کمین های برنامه ریزی شده و استفاده از مین های مخفی زمین گیر نماید و از پای در بیاورد، قطعا این روزها بسیار قوی تر و مجهز تر از گذشته است و به خوبی می دانند که حزب الله امروزه به دهها و شاید صد ها هزار راکد و موشکی مجهز است که با دقت و هدفگیری بالایی که دارند می توانند زمینه نابودی رژیم جعلی اسرائیل را بیش از پیش فراهم نمایند.

بنابراین به نظر می رسد تاخیر رژیم صهیونیستی در حمله زمینی به غزه ناشی از ترسی است که از عواقب چنین حمله ای برای خود متصور هستند.

برچسب ها :

ناموجود