تاریخ انتشار : یکشنبه 30 مهر 1402 - 17:35
کد خبر : 1778

کدخدایی آب پاکی را روی دست همه ریخت؛ رقیبان  به امید رد صلاحیت، تاجگردون در اندیشه پیروزی

کدخدایی آب پاکی را روی دست همه ریخت؛ رقیبان  به امید رد صلاحیت، تاجگردون در اندیشه پیروزی

«رد صلاحیت»، گزینه ای است که شاید این روزها بیشتر از همیشه در محافل سیاسی و شب نشینی های انتخاباتی به گوش می رسد. امید مردم //  البته رسانه ها نیز از این گمان زنی ها بی بهره نبودند و هراز گاهی برای موفقیت یک نامزد انتخاباتی، با مطرح کردن  رد صلاحیت احتمالی آینده شومی

«رد صلاحیت»، گزینه ای است که شاید این روزها بیشتر از همیشه در محافل سیاسی و شب نشینی های انتخاباتی به گوش می رسد.

امید مردم //  البته رسانه ها نیز از این گمان زنی ها بی بهره نبودند و هراز گاهی برای موفقیت یک نامزد انتخاباتی، با مطرح کردن  رد صلاحیت احتمالی آینده شومی را برای رقیب و یا رقبای انتخاباتی نامزد مورد نظرشان  آررزو می کنند.

پس لرزه های این موضوع در حوزه انتخابیه گچساران و باشت بیش از سایر حوزه ها در استان خود را نشان می دهد جایی که غلامرضا تاجگردون نماینده دو دوره مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی ضربات  چوب « رد صلاحیت » و  « رد اعتبارنامه » در نمایندگی مجلس شورای اسلامی  را بر تن خود احساس نمود و شاید این روزها بیشتر از گذشته به این موضوع فکر می کند.

به نوعی می توان گفت که این روزها که به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفند ۱۴۰۲ نزدیک می شویم رقبای غلامرضا تاجگردون که او را جدی ترین رقیب خود قلمداد می کنند برای از صحنه به در کردن او امید به رد صلاحیتش بسته اند تا شاید بتوانند با کمترین هزینه از او عبور نمایند و امید بیشتری به موفقیت خود داشته باشند.

غلامرضا تاجگردون خود نیز که امیدهای فراوانی به جلب رای و نظر مردم و برنده شدن در انتخابات اسفند ماه دارد،  قطعا پس لرزه های « رد صلاحیت » را در مورد خود احساس می کند و ترس از این دارد که نکند تراژدی گذشته بار دیگر برای او تکرار شود. هر چند که او تلاش می نماید تا  با شگردهای سیاسی و تبلیغاتی این ترس و واهمه را در رفتار و گفتارش نشان ندهد اما قطعا در خلوت خویش به این موضوع فکر و برای رهایی از این بن بست،  چاره ای را جستجو می کند.

طرفداران و حامیان تاجگردون نیز از آنجا که در زیر سایه تبلیغات رقیبان قرار می گیرند و مخالفین مرتب چوب « رد صلاحیت »  را بر سر آنان می کوبند،  نمی تواند با انگیزه واقعی و تمام برای جلب رای و نظر مردم تلاش کنند و بخشی از انرژی خود را صرف پاسخگویی و ارایه ادله های منطقی برای فرار از تفکر « رد صلاحیت » می نمایند و برای پیروزی اظهار امیدواری می کنند تا این بار سایه شوم « رد صلاحیت » بر بام آنها ننشیند.

اما مصاحبه عضوحقوقدان شورای نگهبان و عضو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی که دریاسوج صورت گرفت قوت قلبی برای غلامرضا  تاجگردون و حامیان او و در نقطه مقابل لرزه بر رقبای او در حوزه انتخابیه گچساران و باشت بوده است.

آنجا که عباسعلی کدخدایی در پاسخ به این سوال که آیا کسانی که در دوره قبل رد صلاحیت شدند و یا اعتبار نامه آنها رد شد احتمال تایید صلاحیتشان وجود دارد،  به صراحت اعلام کرد که « بررسی  صلاحیت ها برای همان دوره خاص خودش است و احتمال تایید صلاحیت آن ها در دوره جدید وجود دارد».

آنگونه که کدخدایی می گوید بررسی صلاحیت ها در هر دوره ای از نو شروع می شود و امکان تایید صلاحیت افراد رد صلاحیت شده در گذشته وجود دارد. در چنین شرایطی است که غلامرضا تاجگردون و حامیانشان به همین « احتمال تایید صلاحیت»  دلخوش باشند و برای دست یابی به کرسی نمایندگی مردم گچساران و باشت در بهارستان اسب خود را زین کرده و برای رسیدن به مقصد به تاخت خواهند رفت.

در سوی دیگر ماجرا رقبای انتخاباتی تاجگردون که امید به « ردصلاحیت » او بسته بودند،  از وضعیت پذیرش اجتماعی او در  حوزه انتخابیه خود آگاهی کامل دارند و به خوبی می دانند که شخصیت کاریزماتیک غلامرضا تاجگردون از یک سو و عملکرد و فعالیت های او در سالهای گذشته برای توسعه گچساران رقیبی جدی برای هر کسی خواهد بود.

مصاحبه و گفته های عباسعلی کدخدایی در یاسوج آب پاکی را  روی دست نامزدهای انتخاباتی در گچساران  که امید به رد صلاحیت غلامرضا تاجگردون و تکرار دور قبل را در سر می پروراندند، ریخت تا تاجگردون بیش از گذشته در اندیشه پیروزی و رقیبان انتخاباتی که شاید توان رقابت با او را در خود نمی بینند  همچنان امیدوار به رد صلاحیتش باشند.

برچسب ها :

ناموجود