تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهریور 1402 - 6:40
کد خبر : 1451

پوریا دانش

قصه تکراری کشتارگاههای غیر مجاز؛ عزم جدی برخورد در مسوولین وجود ندارد

قصه تکراری کشتارگاههای غیر مجاز؛ عزم جدی برخورد در مسوولین وجود ندارد

امید مردم// از شهر یاسوج به هر سمتی که خارج شوی با تابلوهایی روبرو می شوید که شما را به کشتارگاهی غیر مجاز راهنمایی می نماید تا گوشت خارج از نظارت شبکه دامپرشکی را به شما عرضه نماید. این موضوع کشتار غیر مجاز دام و عرضه گوشت خارج از شبکه نظارت دامپزشکی در یاسوج خبر

امید مردم// از شهر یاسوج به هر سمتی که خارج شوی با تابلوهایی روبرو می شوید که شما را به کشتارگاهی غیر مجاز راهنمایی می نماید تا گوشت خارج از نظارت شبکه دامپرشکی را به شما عرضه نماید. این موضوع کشتار غیر مجاز دام و عرضه گوشت خارج از شبکه نظارت دامپزشکی در یاسوج خبر تازه ای نیست که در سایه بی اطلاعی و یا کم اطلاعی مسوولین و متولیان امر صورت گیرد بلکه مسوولین هم از وجود و فعالیت این مراکز و هم از میزان تهدید آنها برای سلامت شهروندان به خوبی آگاه و واقف هستند. اما رشد قارچ گونه این گونه مراکز در شرایطی که شهروندان با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند و قیمت گوشت قرمز در قصابی های تحت نظارت به حدی بالا رفته است که دیگر توانی برای خرید آنها باقی نماینده، باعث شده است تا بار دیگر خطرات جدی این کشتارگاهها را بیان کنیم شاید تلنگری هم به مسوولین مربوطه بخورد و برای حفظ سلامت شهروندان اقدامی عاجل به غیر از شعار و انجام مصاحبه انجام دهند. نیازی نیست که مسولین محترم به خودشان فشاری وارد کنند تا این مراکز را پیدا نمایند. از تنگ سرخ بویراحمد تا دارشاهی دنا، از لوداب بویراحمد تا پادنا در دنا، از گردنه‌های کِوشک بویراحمد تا گردنه‌های سادات امامزاده علی (ع)، سیدمحمد (ع) و سید عیسی (ع) چُرام، از روستا‌های محدوده خیرآباد گچساران تا روستا‌های فیلگاه و نهضت آباد کهگیلویه و البته بسیاری از نقاط دیگر نیز مانند محور ارتباطی بخش‌های قلعه رئیسی و دیشموک کهگیلویه بزرگ تا سادات محمودی بویراحمد هر جا که عبورتان افتاد نیم نگاهی به اطراف بیاندازید قطعا بساط کشتار غیرمجاز دام را خواهید دید.
شاید هنوز باشند خانواده هایی که ندانند خرید گوشت از مراکز غیر مجاز چه خطراتی دارد و تا چه اندازه می تواند بیماری زا و خطرناک باشد. شاید برخی ها به خوبی نداند که علت قیمت پایین گوشت در برخی از این مراکز به چه علتی است. شاید به خوبی ندانند به علتی که نظارتی بر کشتار در این مراکز وجود ندارد هر احتمالی از بیمار بودن گوسفندان و آلوده بودن لاشه تا مردار فروشی وجود دارد و نمی توان وجود آن را انکار کرد. هر چند که گوشت قرمز برای سالم ماندن بدن لازم و ضروری است اما اگر به قدر کافی دقت صورت نگیرد تلاش برای تامین پروتئین های بدن می تواند خسارات جبران ناپذیری برای مصرف کننده به همراه داشته باشد.
هر چند که سالیان سال مسوولین از خطرات و تهدیدات این کشتارگاها برای مردم گفتند و از برخورد قاطع و قانونی با این مراکز خبر دادند اما نه گوش خیلی از شهروندان برای عدم خرید از این کشتارگاهها بدهکار بود و نه مسوولین عزمی جدی و راسخ برای برخورد با این مراکز داشتند تا در سایه کم توجهی مردم و بی توجهی مسوولین و عدم برخورد قانونی، هر روز شاهد افزایش این مراکز و کشتارگاها باشیم. حال که هر روز شاهد افزایش به حراج گذاشتن و ارزان فروشی سلامت مردم در کشتارگاههای غیر مجاز فروش گوشت در استان هستیم همکاری و همراهی مردم و مسوولین در برخورد با این مراکز بیش از پیش ضروری به نظر می رسد.

برچسب ها :

ناموجود