با تنها دو پرواز در هفته ؛ فروگاه یاسوج بین المللی است!!
بهمن ماه ۱۴۰۰ فرودگاه یاسوج با مصوبه هیئت دولت بینالمللی شد ولی هنوز از پروازهای خارجی خبری نیست و تنها دو روز در هفته پرواز به تهران برقرار است. به گزارش امید مردم ، بهمن ماه ۱۴۰۰ فرودگاه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با مصوبه هیئت دولت بینالمللی شد ولی این برای مردم جای سؤال
بهمن ماه ۱۴۰۰ فرودگاه یاسوج با مصوبه هیئت دولت بینالمللی شد ولی هنوز از پروازهای خارجی خبری نیست و تنها دو روز در هفته پرواز به تهران برقرار است.
به گزارش امید مردم ، بهمن ماه ۱۴۰۰ فرودگاه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با مصوبه هیئت دولت بینالمللی شد ولی این برای مردم جای سؤال بوده که فرودگاهی که تنها دو روز در هفته یک پرواز به تهران و بالعکس دارد چگونه بینالمللی است.
مدیر فرودگاه یاسوج در این زمینه می گوید: یکی از معضلات این است که اولویتها و وظایف برای مردم مشخص نیست، وزارت راه و شهرسازی دو معاونت متولی صنعت هوانوردی دارد که یکی سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان متولی نظارت بر احداث فرودگاه، خرید هواپیما و مجوز پرواز برای فرودگاهها بوده و دیگری شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران است که فرودگاه یاسوج جزء ۵۴ فرودگاه تحت مالکیت این شرکت است و وظیفه آن برقراری پرواز نیست بلکه مهیا کردن زیرساختها، امکانات، تجهیزات و امور رفاهی مثل سالن، سیستم سرمایش، گرمایش و تمام امور رفاهی است.
عنایت انصاری فرد اظهار داشت: اول مطالبه مردم که بخواهند چه مسیر پروازی داشته باشند و بعد پیگیری مسئولان استانی از سازمان هواپیمایی کشوری برای درخواست از شرکتهای هواپیمایی که بیایند مسیر تقاضای مردم را پرواز برقرار کنند، در برقراری و افزایش پروازها مؤثر خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: اواخر سال ۱۳۹۹ که توفیق خدمت به عنوان مدیر فرودگاه یاسوج را داشتم در هفته دو پرواز به تهران و بالعکس توسط شرکت ماهان برقرار بود که با حمایت و پیگیری استاندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و موافقت شرکت پارس ایر پروازها به ۵ روز در هفته افزایش یافت.
انصاری فرد با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۰ در مجموع ۴۸۴ پرواز انجام دادیم و ۲۳ هزار مسافر جابهجا شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶۰ درصد رشد داشت، ابراز کرد: پارس ایر از لحاظ بازرگانی اعلام کرد مقرون به صرفه نیست و پروازها را کنسل کردند.
وی تأکید کرد: پیگیریها برای افزایش پروازها ادامه دارد و در این راستا استاندار و نماینده مردم در مجلس کمک کار ما هستند، واقعیت امر بعد سانحه سقوط هواپیمای آسمان در زمستان ۱۳۹۶ شرکتهای هواپیمایی برای این مسیر استرس زیاد دارند در حالی این اولین و آخرین حادثه نبوده است.
مدیر فرودگاه یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ارائه طرح تقرب جدید خاطرنشان کرد: با توجه به تأیید این طرح شرکت ماهان همچنان حذف نکرده و در واقع منطقی به موضوع نگاه میکند. انصاری فرد با اشاره به تهیه طرح توجیهی ارتقای فرودگاه یاسوح از یک فرودگاه داخلی به مرز هوایی در زمان دولت قبل و استانداری حسین کلانتری، ادامه داد: ۲۰ درصد کار با همکاری همه جانبه استاندار سابق انجام شد که دولت تغییر کرد و سید علی احمدزاده استاندار شد و اولین روزی احمدزاده وارد فرودگاه شد از بنده درخواست کردند مهمترین کاری که باید انجام شود، اعلام کنم و همان جا قول همکاری دادند و واقعیت قوی هم پیگیری کردند.
وی تصریح کرد: در سفر اول رئیس جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای اداری مصوب شد هنگام رفتن رئیس جمهور و زیر پرواز برای آیتالله رئیسی توضیح دادم که با اجرای این طرح دیگر مردم استان نیازی به رفتن به شیراز و دیگر شهرها برای رفتن به عتبات عالیات ندارند رئیس جمهور نیز اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور را صدا زد و از وی خواست که این کار را پیگیری و به سرانجام برساند که ۴ ماه بعد تصویب و ابلاغ شد.
انصاری فرد یادآور شد: ۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار گرفتیم و در مدت ۴ ماه تمامی تجهیزات، امکانات و زیرساختهای یک پرواز خارجی فراهم شد و مهر ورود و خروج مرز هوایی را تحویل فرمانده پلیس مهاجرت استان دادند.
مدیر فرودگاه یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: تمام امکانات لازم برای ورود و خروج مسافر خارجی فراهم شده است.
اما با همه این توضیحات مدیر فرودگاه یاسوج ، باید بگوییم که فرودگاه باصطلاح بین المللی یاسوج هنوز دو روز در هفته پرواز دارد و وعده های مسوولین برای افزایش تعداد پروازها و حتی پرواز به نقاط مختلف کشور از جمله مشهد و کیش و حتی خیلی بلندپروازانه تر به نجف و ریاض در حد شعار و اخبار رسانه ای باقی مانده است. امید است مسوولین استان که قطعا تمام تلاش خودشان را انجام خواهند دارد بتوانند مسولین بالادستی و شرکت های هواپیمایی را قانع نمایند تا به افزایش پروازها در این فرودگاه کمک نمایند چرا که فرودگاه می تواند عامل موثر و تاثیر گذار در تسریع روند توسعه در استان کهگیلویه و بویراحمد باشد.