کیفیت آموزشی انتظار مردم در مقابل شهریه بالای مدارس غیر انتفاعی

در حالی آموزش به یکی از کالاهای اساسی خانواده های فرزنددار تبدیل شده که امسال شهریه های برخی مدارس غیرانتفاعی در یاسوج بصورت نجومی و غیرقابل قبولی بالا رفته است این در حالی است که استان کهگیلویه و بویراحمد از استانهای کم برخوردار و گران کشور بوده که فشار معیشتی و اقتصاد مردم را به
در حالی آموزش به یکی از کالاهای اساسی خانواده های فرزنددار تبدیل شده که امسال شهریه های برخی مدارس غیرانتفاعی در یاسوج بصورت نجومی و غیرقابل قبولی بالا رفته است این در حالی است که استان کهگیلویه و بویراحمد از استانهای کم برخوردار و گران کشور بوده که فشار معیشتی و اقتصاد مردم را به ستوه آورده است. این افزایش قیمت نه فقط در یاسوج بلکه در کل کشور بوده است. در تهران افزایش قیمت ها تا ۷۰ و ۸۰ و حتی ۱۰۰ میلیون تومان بالا رفته است و در یاسوج که این قیمت ها به ۸ و ۹ میلیون و گاها به ۲۰ میلیون تومان می رسد.
موضوعی که اهمیت دارد این است که زیرساخت ها و امکانات آموزشی در یاسوج چقدر است که شهریه ها تا ۱۸ و ۲۰ میلیون بالا رفته است؟ متأسفانه برخی از این مدارس غیرانتفاعی که پول های اضافی و زیاد از خانواده ها می گیرند مدارس اجاره ای هستند، در واقع زیرساخت مدرسه دولتی در اختیار بخش خصوصی قرار داده شده و هیچ چیز اضافه ای ندارند.
برخی دیگر از مدارس اجاره ای نیز، که مدرسه دولتی نبوده اند، زیرساخت آنچنانی ندارند، مشخص نیست بر اساس چه معیار و ملاکی این مبالغ از خانواده ها اخذ می شود. بسیاری از خانواده ها فریب قیمت های بالای مدارس را می خورند و تصور می کنند در این مدارس چیزی به غیر از کتاب درسی به دانش آموزان درس می دهند، در حالی که گاهاً خدماتی که در مدارس غیرانتفاعی می دهند پایین تر از مدارس دولتی و نیمه دولتی است. آنچنان که برخی از اولیا می گویند تراکم دانش آموزی در کلاسهای مدارس غیرانتفاعی در برخی موارد از مدارس دولتی نیز بیشتر شده است و این امر باعث افت کیفیت می گردد در حالی که بسیاری از معلم ها د رمدارس غیر انتفاعی در استان حتی دوره های آموزشی تدریس را نگذرانده اند. مردم و اولیای دانش آموزان انتظار دارند حال که به هر دلیلی شهریه مدارس غیر انتفاعی بصورت نجومی در چند سال اخیر بالا رفته است متولیان مدارس تلاش کنند تا میزان کیفیت آموزشی و پرورشی در این مدارس را بالا ببرند تا حداقل بخشی از دغدغه های اولیا دانش آموزان کاهش یابد. مسوولین اموزش و پرورش و نظارتی نیز با افزایش میزان نظارت خود از مدارس غیر انتفاعی برنامه های منظم و قابل اجرا را پیگیری نموده و بر افزایش کیفیت در این گونه مدارس حساسیت لازم را به کار گیرند.